Kontakt Forskningsservice
Support vedr. Danmarks Datavindue og forskerprojekter
Telefon: 39 17 31 30 // E-mail forskningsservice@dst.dk
Har du spørgsmål omkring bruger- og tilknytningsaftaler, forskeroprettelser, password mv. kan du kontakte Forskningsservices call-center alle hverdage.
Mails besvares inden for 2 arbejdsdage, mens telefonen besvares mandag kl.13-15 og tirsdag til fredag kl.10-12.
Henvendelser vedrørende fysiske tokens kan rettes til les@dst.dk.
Her kan du få hjælp til fx proces for databestillinger, navigation i Danmarks Datavindue og brugeroprettelse. Bemærk, at vi ikke viderestiller til enkelte medarbejdere.
Har du brug for hjælp til support ved fejl i Danmarks Datavindue, kan du skrive til ddvsupport@dst.dk.
Telefonmøde: send en mail til din projektansvarlige FSE-medarbejder med din forespørgsel (angiv projektnummer, dagsorden/spørgsmål, mulige tidspunkter og telefonnummer).
Hvis du har spørgsmål til et konkret projekt/bestilling, kan du altid aftale et telefonmøde med din projektansvarlige FSE-medarbejder. Dette aftales ved, at du sender medarbejderen en dagsorden med de spørgsmål, du ønsker afklaret samt tidspunkter og et telefonnummer, medarbejderen kan træffe dig på. Din projektansvarlige FSE-medarbejder vil inden mødet bekræfte, hvornår du kan forvente at blive ringet op. Bemærk, at det kan være forbundet med omkostninger, hvis mødet ikke drejer sig om en konkret bestilling.
IT-support
Telefon: 39 17 38 00 // E-mail servicedesk@dst.dk
Skal du have hjælp til log-on, servere eller andre IT-problemer, bedes du tage fat i vores IT-afdeling.
IT kan kontaktes mandag – torsdag kl. 8:30-16 og fredag kl. 8:30-15:30.
I Forskningsservice vil vi behandle din henvendelse/opgave hurtigst muligt, og alle henvendelser/opgaver behandles i den rækkefølge de modtages.
De eksisterende leveringstider tegner følgende billede:
- Fra din første henvendelse til levering af data, går der cirka 8 uger i gennemsnit, mens 50% af opgaverne er leveret allerede indenfor cirka 4 uger.
- Der går gennemsnitligt cirka 3 uger fra kontraktindgåelse/prisgodkendelse til levering.
Den nyligt forlængede ventetid skyldes, at vi er gået fra at måle ventetiden i arbejdsdage til nu at måle den i realtid. Vi medregner dermed nu alle dage fra kontakt til levering. Denne nye opgørelse af ventetid inddrager weekender og helligdage, hvilket forhåbentlig gør det mere overskueligt for dig at se, hvor mange dage du rent faktisk skal vente.